:: Followers ::

Thursday, May 14, 2009

assalamualaikum

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM………

Assalamualaikum buat ikhwah wa akhowat sekalian,

Rasanya sudah lama ana tidak mencoretkan apa-apa buat blog tercinta ini, pertamanya jutaan kemaafan buat sahabat yang mengunjungi blog ni kerana ana tak mampu nak perform yang yerbaik dan blog yang menarik seperti sahabat-sahabat sekalian.
Alhamdulillah, pejam celik dah selesaipun 2 semester ana berada di bumi USIM ni, dan sekarang tengah mengikuti short sem sehingga akhir bulan jun nanti. Alhamdulillah, tamatnya semester dua bermakna tamatla tahun satu ana, Cuma kegusaran masih bersarang walaupun exam dah lepas, result pulak satu hal lagi, Ya Allah, kau bagi la rezeki menyebelahi aku. Pada sem kedua yang lepas, subjek yang ana telaahi :

· BAHASA ARAB lll ( SAINS SOSIAL )
· MARKETING
· DAKWAH DAN KOMUNIKASI
· BUSSINESS MATHEMATHIC
· BUSSINESS ECONOMY
· BESSINESS ENGLISH

Ana amat berharap result ana dapat maintain macam sem lepas kerana subjek sem ni agak berat dan kebanyakan terpaksa review balik ketika belajar waktu SPM dulu walaupun dulu punya, basic ja dan dalam bahasa melayu.

Untuk pengetahuan sahabat-sahabat, pada 8,9, 10 may baru ni ana ada mengikuti kem di Kem Lambaian Danau, Melaka. Banyak ilmu dan pengalaman yang ana timba disitu dari aspek kekentalan jiwa. Semangat berkerjasama dalam kumpulan, sifat jati diri dan sabar dengan tekanan dan skill nak manage masalah. Apa yang menarik di situ, hamper 90% aktiviti berada di dalam air, sedangkan 10% lagi aktiviti yang di darat hanya seperti makan, solat, riadhah pagi dan tidur. Dan satu perkara yang ana tak pernah kena dalam mana-mana program ceramah hanya diadakan sekali ja.hmm

Antara aktiviti dia, yang ana agak mencabar sikit la pada malam first tu ada night walk, berjalan secara kumpulan hampir 20km, pastu lepas balik sorang-sorang tapi ana cerdik sikit, orang lain pakat takut sampai turn, ana sementara tungu turn, ana amik jalan mudah tidur awal-awal. Sedar-sedar tinggal sikit ja lagi peserta jadi untuk mensingkatkan masa pihak penganjur lepas secara partner pulak, selamat la ana walaupun takut-takut jugak. Selain itu, kami juga berakit, obstacle run, berkayak menggunakan pelampung manakala tangan dijadikan pendayung untuk berkayah sejauh 1 km. Dan yang tidak dapat dilupakan apabila kami kena terjun dalam kubang lumpur,hhmm , baju yang pakai waktu tu alamatnya layak dibuang ja lah, memang tak dapet nak tolong. Itulah serba sedikit aktiviti yang ana tempuhi di lambaian danau, Melaka. Program Team Building sebenarnya bertujuan membentuk semangat sekerja dan merapatkan ukhwah bagi menggerakkan MPP yang disertai oleh MPP, PA dan AJK MPP.

InsyaAllah, pada 18,19, dan 20 ni ana kena pulak persiapkan diri mengikuti satu kem lagi di Pahang iaitu Kem Kepimpinan dan Pemantapan Intelektual wakil fakulti. Entah la apa pulak bentuk ana kena…

InsyaAllah, selepas ni ana akan post gambar-gambar di Kem Lambaian Danau, Melaka. Buat masa sekarang, ana pun belum mempunyainya lagi.

Rasanya setakat ini dulu coretan ana yang tak seberapa ni, bertemu kembali.

Wassalam.

No comments:

:: Lidah Penghunus ::

Sahabat


"Apabila Allah pertemukn seseorang yang menambat hatinya,

dia lupa pada Allah, dia terburu-buru cuba memenangi hati

dia biarpun banyak masa dibazirkn,

hatinya diselebungi khayalan dr Allah,

Cinta kerana nafsu sering dianggap cinta kerana Allah,

itulah manusia dan liciknya syaitan yang memperdaya,

cinta Allah tidak mengecewakan,

cintanya sentiasa membawa kebahagiaan kepada hati, perasaan dan kehidupan.

Oleh itu, marilah kita menjadi wanita yg bisa mengetuk kelalaian lelaki dari terpesona dengan fitnah wanita.

Cinta perlu dihijab dengan iman dan khasyatullah kerana Allah jadikan cinta sebagai satu ujian.

Bersamalah mujahadah menjaga hati!"